EN
021-22450487 info@Arshianlift.com
تاریخ: 19 خرداد 1399, 11:40
بازدید: 7450

انواع خدمات تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

ساختمان های بلند و مدرن روز به روز در حال گسترش در شهرهای بزرگ هستند. نماد هر شهر پیشرفته ساختمان های بلند، مراکز خرید بزرگ و دلباز و حمل و نقل زنده در مویرگ های هر شهر است.

ممکن است شما یکی از افراد زیر باشید:
- ساختمانی با یک یا چند آسانسور داشته باشید.
- مجتمع تجاری داشته باشید که در آن پله برقی وجود داشته باشد.
- پارکینگ طبقاتی داشته باشید.
- یا مکان های پرترددی داشته باشید که در آن از پیاده روی متحرک برای جابجایی مسافرین استفاده می شود.

در هر دسته از تقسیم بندی بالا باشید حتما با گذشت زمان نیازمند تعمیر ، سرویس و نگهداری از آسانسور، پله برقی و دیگر تجهیزات مدرن جابجایی داخل مجتمع ها خواهید بود. سرویس و نگهداری بهترین کار برای جلوگیری از نقص و تعمیرات غیرمترقبه خواهد بود.

* اما شما برای تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی خود چه برنامه ای دارید؟
* آیا با انواع خدمات تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی آشنایی دارید؟
* مزایا و نوع کاربرد هر کدام از خدمات تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی چیست؟


در این مقاله قصد داریم که اطلاعات شما را در این موارد بیشتر نماییم. باز هم به شما می گوییم که بهترین راه برای جلوگیری از ازکارافتادگی ناخودآگاه آسانسور و پله برقی و حوادث غیر مترقبه داشتن یک برنامه سرویس و نگهداری است. هرگز نگذارید که آسانسور و پله برقی شما بدون برنامه سرویس و نگهداری کار کند. استفاده از سرویس و نگهداری دارای نکات مثبت بسیاری است که با کمی فکر کردن می توانید به آن پی ببرید.

انواع خدمات تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی:

نوع  A (Type A) :
فرد یا افراد سرویس و نگهدار بصورت مستقر در محل (مقیم در پروژه) هستند و هر زمان که خرابی پیش آید تعمیرات لازم را انجام می دهند و یا سرویسکاری لازم را برای کاهش میزان خرابی ها انجام می دهند. 
موارد کاربرد: پروژه های تجاری، اداری و بیمارستان ها و متروها و اماکن عمومی

نوع  (Type B) B:
این نوع سرویس و نگهداری بصورت قرار دادی است. چک لیست سرویس و نگهداری برای آن وجود دارد که توسط سرویسکار تکمیل می شود و به تأیید کارفرما می رسد. این نوع سرویس بصورت ماهی یکبار انجام می شود. معمولاَ 2 الی 3 بار نیز برای رفع خرابی ناگهانی آسانسور و پله برقی در ساعات کاری و ظرف مدت 24 ساعت می تواند انجام گیرد و در خواست رفع خرابی غیر مترقبه در این نوع سرویس تقاضا شود.
هزینه این نوع سرویس نسبت به انواع A و C می تواند برای پروژه های بزرگ معقول و پایین تر باشد.

نوع  (Type C) C:
سرویس و نگهداری توسط افراد غیر مقیم بصورت On Call ( در صورت بروز خرابی)  و 24 ساعته انجام می شود.
موارد کاربرد: ساختمان های ارتفاع بالا (High Rise) ، مجتمع های مسکونی تعداد واحد بالا، پروژه های درخواست شده توسط کارفرما 


در پایان اینکه در شرکت آسانبر کاران عرشیان در صورتی که در مجتمع یا محل تان بصورت ترکیبی هم آسانسور وجود داشته باشد و هم پله برقی خدمات آن می تواند بصورت یک جا و توسط یک تیم برای شما انجام شود. در صورت داشتن هر گونه خدمات تعمیر ، سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی با شرکت عرشیان تماس بگیرید.

منبع: معاونت فنی و مهندسی - بخش سرویس و نگهداری