EN
021-22450487 info@Arshianlift.com
تاریخ: 5 مرداد 1398, 17:26
بازدید: 7993

در شب بیست‌ و ‌پنجم ماه مبارک رمضان مصادف با نهم خرداد 1398، جشن بزرگ آرزوها با همکاری کمیته امداد و مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) و با هدف کمک به ایتام و کودکان نیازمند با حضور خیرین دامغانی، در تالار همایش‌های الغدیر دامغان برگزار شد.

این مراسم با حضور آقای رضوی (مدیرکل محترم کمیته امداد امام خمینی در استان سمنان) و حجت الاسلام سيدمحمد حسين حسينيان (امام جمعه محترم شهر دامغان) با حضور مسئولین شهرستان از جمله علی اصغر مجد( فرماندار محترم دامغان)، سید محمدرضا حسینی(رییس دفتر نماینده محترم مردم دامغان) و روسای سازمان‌ها و ادارات دامغان با اجرای آقای مجید پناه (مجری محترم صدا و سیمای استان سمنان) برگزار گردید.

در ابتدای مراسم جناب آقای رضوی(مدیرکل محترم کمیته امداد امام خمینی) و آقای کلایی (از خیرین فعال) به ایراد سخنرانی پرداختند و پس از آن آقای علی گلشنی (کارآفرین برتر کشور ) صحبت‌های خود را ایراد کردند که در ذیل به متن سخنان ایشان اشاره می‌کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

ستایش کنم ایزد پاک را / که گویا و بینا کند خاک را

خیلی خوشحالم که امشب توفیق دارم تا در جمع همشریان عزیزم حضور داشته باشم. تشکر می‌کنم از آقای کلایی عزیز خیر بزرگوار که سبب آفریده شدن چنین شب زیبا و خاطره انگیزی شدند. همچنین وظیفه‌ی خود می‌دانم که از خانواده‌ی بزرگ کمیته‌ی امداد جناب آقای رضوی، آقای قوسی، آقای کشاورزیان، آقای قربا، آقای ارفع و سایر بزرگوارانی که در سنگر محرومیت‌زدایی تلاش می‌کنند، تشکر کنم.

اگر بخواهم امشب هدیه‌ای خوش آب و رنگ به تک تک شما هدیه بدهم حدیثی از امام صادق (ع) است که می‌توان گفت باعث یک تلنگر بزرگ به خود من بود و باعث شد که حواس خودم کمی جمع‌تر باشد و در کنار کارهای اقتصادی که انجام می دهیم، به صورت موازی فعالیت‌های خیرخواهانه ی بیشتری داشته باشیم. مانند تاسیس کانون قرض‌الحسنه‌ی عرشیان با همکاری بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت ، تاسیس جنبش مبارزه با ربا ، همکاری های پژوهشی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و...

همه‌ی این‌ها را من مدیون این حدیث هستم. به نظر من همه‌ی ما با هر وسع مالی باید به آن توجه کنیم این که این است: «ثروتمند همان‌طوری وارد بهشت می‌شود که شتر می‌تواند از سر سوزن رد شود.» یعنی چیزی نزدیک به محال. به نظر من این حدیث می‌خواهد این منظور را برساند که اگرچه کسب ثروت مقدس است و جهاد نامیده می‌شود، مسئولیت و بار سنگینی را هم به دنبال خودش دارد که ما باید به آن توجه کنیم.

الحمدالله ما با مشارکت خیلی خوب کمیته امداد، برای چند نفر از خانواده‌های بی‌بضاعت و واقعا مستحق، توانستیم در سال 97 چند واحد مسکونی تهیه کنیم.

خبر خوب من برای امشب دو طرح بزرگ دیگر است که برای سال 98 و 99 برنامه‌ریزی شده است. یکی در بخش اشتغال‌زایی و دیگری در حوزه‌ی مسکن. ما در حوزه‌ی مسکن قرار است برای 20 زوج جوان با هدف ترویج ازدواج به هنگام و ازدواج آسان، در طی 24 ماه، بیست واحد مسکونی آماده کنیم و با آیین‌نامه‌ای شایسته و ساز و کاری مناسب که دوستان ما در حال تهیه‌ی آن هستند، دو سال در اختیار زوج‌های جوان قرار میدهیم و به همین ترتیب زوج های دامغانی با شرایط مشخصی میتوانند دو سال اقامت رایگان در این مجتمع داشته باشند.

دومین کار در حوزه‌ی اشتغال است، حدود 15 سال است که بنده تمام دنیا را رفته‌ام و کارخانه‌های بزرگ تولید پله‌برقی و آسانسور آن‌ها را دیده‌ام، شاید بتوان گفت در مجموع شش-هفت سال، مجموعا 300 روز در چین بوده‌ام و 70 تا 80 کارخانه بزرگ چین را بازدید کرده‌ام و جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و ماحصل‌اش شده‌است مجموعه‌ای که ما توانسته‌ایم با کمک همه‌ی دوستان و دعای خیر عزیزان آماده بکنیم. که الان چیزی حدود 100 نفر مستقیم در حال کار در آن هستند و چند شعبه‌ی بزرگ در اصفهان، شیراز و... دارد.

این مجموعه توانسته پروژه‌های ملی زیادی را که چندتایی از آن‌ها را نام می‌برم انجام دهد؛ نظیر تمام پله‌برقی‌های متروی اصفهان در بیش از 20 ایستگاه(بالای 190 دستگاه پله‌برقی)، پله برقی‌های متروی شیراز(بیش از 100 دستگاه)،چند ایستگاه مهم متروی مشهد از جمله ایستگاه فرودگاه مشهد، فرودگاه مهرآباد(پله برقی های ترمینال 2 وآسانسورهای ترمینال 4)، راه آهن مرکزی شهر مشهد،ایستگاه مرکزی راه آهن تهران و 6 ایستگاه‌ بین‌ را آهن تهران -مشهد و...

امسال قرار است که این مجموعه‌ی توانمند را با تولید پله‌برقی وارد دامغان کنیم و اگر خدا بخواهد بعد از یک یا دو سال بزرگ‌ترین کارخانه تولید پله برقی در خاورمیانه را در شهر دامغان خواهیم داشت.

از خداوند بزرگ میخواهم که ان‌شاءالله همه‌ی ما را از شر جهل و ظلم و فقر نجات بدهد و ان‌شاالله دانایی، پاکی، و عقلانیت را بهره‌ی عمر ما قرار بدهد.

«خدایا جهان پادشاهی توراست/ ز ما خدمت آید، خدایی تو راست»


پس از این سخنرانی ، تفاهم نامه ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای اسکان رایگان زوج‌های جوان دامغانی ، بین علی‌گلشنی، کارآفرین برتر کشور و نیکوکار دامغانی با کمیته امداد استان سمنان، منعقد شد.

پس از اجرای سرودخوانی و مرشدخوانی، جشنِ برآورده کردن آرزوهای ایتام دامغانی توسط نیکوکاران حاضر در مراسم برگزار شد. در این جشن تعداد 90 آرزوی کودکان نیازمند و ایتام توسط خیرین برآورده شد.

در پایان این مراسم نیز از حاج ابوالفضل کلایی و علی گلشنی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.