EN
021-22450487 info@Arshianlift.com
تاریخ: 25 مهر 1401, 12:00
بازدید: 1453

انواع آسانسور برای ساختمان‌های تجاری


پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی آسانسور و پله برقی تا سال 2029 به 132.08 میلیارد دلار خواهد رسید. حال با توجه به روند روبه‌رشد و توسعه ایران، این ارزش را می‌توان در ایران با درصد بالاتری از این سهم جهانی در نظر گرفت. آسانسور به طور گسترده در ساختمان‌های تجاری استفاده می‌شود. بیشتر مردم آسانسور را تنها چیزی می‌دانند که برای بالا و پایین رفتن از طبقات هتل‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که این آسانسورها به طور گسترده دیده می‌شوند، چندین نوع دیگر از آسانسورها در محیط های تجاری استفاده می‌شوند. برای آشنایی با انواع مختلف آسانسورهای تجاری موجود، به خواندن ادامه دهید. 

آسانسور مسافری

یکی از رایج‌ترین انواع آسانسورهای تجاری است. اینها معمولاً در هر ساختمان تجاری با بیش از یک طبقه برای حمل و نقل افراد به بالا و پایین وجود دارند. حتی یک ساختمان دو طبقه با پله معمولاً به یکی از این پله‌ها نیاز دارد تا افراد معلول بتوانند به هر دو طبقه دسترسی داشته باشند. اینها می‌توانند از نظر اندازه، محدودیت وزن و سرعت بسیار متفاوت باشند. شما باید این موارد را بر اساس نیازها و کاربردهای خود تعیین کنید. بسیاری از ساختمان‌ها از چند آسانسور مسافر برای پاسخگویی به خواسته‌های کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. سرویس آسانسور، همچنین آسانسورهای رایج برای ساختمان‌های تجاری هستند. آنها عمدتاً توسط کارکنان هنگام حمل و نقل کالا در سراسر ساختمان استفاده می‌شوند. یک مثال معمول می‌تواند کارکنان خانه داری باشد که از آنها برای حمل گاری‌های نظافت استفاده می‌کنند. بیمارستان ها نیز از این موارد استفاده می‌کنند تا کارکنان بیمارستان بتوانند به راحتی بیماران را روی تخت بیمارستان منتقل کنند. آسانسورهای خدماتی معمولاً به حمل بارهای سنگین تری نسبت به آسانسورهای مسافری نیاز دارند، بنابراین آنها قویتر و بزرگتر هستند. آنها همچنین الزامات سختگیرانه تری دارند تا اطمینان حاصل کنند که برای هدف مناسب هستند.

بالابر حمل کالا 

آسانسور باربری بهترین نوع آسانسور برای حمل بارهای سنگین است. این اغلب شامل مواردی مانند وسایل نقلیه یا محموله در تنظیمات صنعتی می‌شود. شرایط کار آسانسورهای باربری معمولاً بسیار سخت تر از انواع آسانسورهای دیگر است. وزن کالاهایی که توسط آسانسورهای بار حمل می‌شوند به این معنی است که آنها باید بسیار قوی و بادوام باشند. آنها اغلب با دیوارها / کف فولادی ساخته می‌شوند و بار بسیار بالایی دارند ظرفیت ها آسانسورهای باربری برای جابجایی مسافران طراحی نشده‌اند، بنابراین عموماً هیچ تمرکزی روی جذاب کردن آنها به هیچ وجه وجود ندارد. 

دمبله 

دمبله، کوچکترین نوع آسانسور موجود است. در حالی که آسانسورهای باربری برای جابجایی مسافران طراحی نشده‌اند، اما همچنان امکان پذیر است. با این حال، دمبل‌ها معمولاً بسیار کوچک هستند و فقط برای حمل و نقل کالاهای خاص هستند. یکی از رایج‌ترین استفاده‌های آن برای حمل و نقل غذا در رستوران‌ها است. به غیر از ساختمان های تجاری، آنها در ساختمان های عمومی و خصوصی نیز یافت می‌شوند. سیستم های بالابر آسانسور طراحی نصب آسانسور بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. یکی از مهمترین جنبه های آسانسور سیستم بالابر است. آسانسورهای هیدرولیک به انرژی زیادی نیاز دارند و بیشتر برای بارهای سنگین استفاده می‌شوند. آنها معمولاً فقط در ساختمان‌هایی یافت می‌شوند که شش طبقه یا کمتر هستند. آسانسورهای کششی از سیستم قرقره با مصرف انرژی بیشتری استفاده می‌کنند و برای مسافران بهتر هستندآنها سواری نرم تر و آرام تری می‌دهند. تعمیر و نگهداری منظم به کارکرد روان آنها کمک می‌کند. اکثر آسانسورهای مدرن از سیستم کشش بدون دنده برای صرفه جویی در انرژی و فضا استفاده می‌کنند. تصمیم گیری بین انواع مختلف آسانسور با همه انواع آسانسورهای موجود، فهمیدن نحوه انتخاب آسانسور تجاری ممکن است دشوار باشد. 

عرشیان یک سرویس نصب آسانسور حرفه‌ای است و ما می‌توانیم به تعیین بهترین راه حل برای ساختمان شما کمک کنیم. ما همچنین تعمیرات، نگهداری، تست و موارد دیگر را انجام می‌دهیم. اگر درباره خدمات ما سؤالی دارید، اینجا را کلیک کنید تا امروز با ما تماس بگیرید.


تا آخرین پله با شما هستیم