EN
021-22450487 info@Arshianlift.com
تاریخ: 1 خرداد 1402, 09:41
بازدید: 836

ترس از آسانسور:

هر انسانی به دلیل شرایط مختلف زندگی، دچار ترس ها و هراس های مختلفی می­شود، برخی از افراد به دلیل همین ترس سالهاست که سوار آسانسور نشده اند، تا جایی برای رسیدن به طبقات بالا در یک ساختمان حاضر هستند که از راه پله استفاده کنند. واقعا به این افراد باید کمک نمود تا در دید و باورشان تجدید نظر کنند. یکی از عوامل ترس از آسانسور این است که نمی دانیم  سازندگان و نصابان آسانسور چگونه این وسیله را نصب می کنند، آیا خود آنها  داخل کابین گیر می افتند؟ آیا امکان سقوط کابین وجود دارد؟ آیا برای جلوگیری از سقوط کابین تجهیزاتی فراهم شده است؟ با دانستن پاسخ این پرسش ها اعتماد بیشتری به این وسیله پراهمیت ایجاد شده و به راحتی و بدون دغدغه ازآن استفاده خواهیم نمود. زیرا همانطور که گفته شد این ترس از عدم آگاهی حاصل شده که درباره آن بزرگنمایی نیز شده است. در بسیاری ازساختمان ها هر ده تا پانزده دقیقه یک نفر به سراغ آسانسور می آید تا از آن استفاده کند، در صورت گیر افتادن شما در کابین، حداکثر در این مدت زمان کسی متوجه خواهد شد و برای شما کمک می­آورد. علاوه بر این در بسیاری از ساختمان ها فرد خبره ای به طور شبانه روز برای سرویس و نگهداری آسانسور در ساختمان حضور دارد. در نتیجه هیچ دلیلی برای عصبی شدن و نگرانی وجود ندارد.

گاه پیش می آید افرادی که دچار حادثه ای شده اند، توسط مامورین یا مردم عادی نجات داده می شوند، اما در اثر رعایت نکردن اصول ایمنی دچار حوادث بعدی می­گردند. به طور مثال هنگام خارج ساختن افراد گیر افتاده دریک کابین اگر فضای زیر کابین توسط وسایل لازم بسته نشود، احتمال سقوط به داخل چاه بسیار زیاد خواهد بود.

یادآوری این نکته مهم است که هرگز هوای داخل کابین در اثر تنفس یک یا چند نفر تمام نشده، همیشه راه ورود هوای تازه به داخل کابین وجود دارد، پس ترس از به پایان رسیدن هوای داخل کابین، ترسی بی مورد خواهد بود.

معمولا برای کاهش ترس از آسانسور می توان از تلفن همراه استفاده نمود، به این روش که مطمئن شوید که تلفن همراهتان در جیب یا کیفتان هست. گاه به همراه داشتن یک کتاب کوچک یا گوش کردن به یک موسیقی می تواند در کاهش ترس و اضطراب مفید باشد. کشیدن نفس عمیق و حفظ خونسردی پیش از سوار شدن به آسانسور نیز بسیار مفید خواهد بود.

در این مورد تلقین مثبت به خود بسیار خوب است. برای آنکه حواستان پرت شود می توانید با دیگران نیز صحبت کنید.

افراد معمولا از بهانه هایی مانند آسانسور سقوط می کند، یا در آسانسور گیر می افتند و یا از مکان شلوغ خوششان نمی آیند استفاده می کنند و سوار آسانسور نمی شوند. همچنین همراهی اینگونه افراد با افرادی که از آسانسور نمی ترسند بسیار موثر خواهد بود.

البته از لحاظ روانشناسی، ترس عامل مثبتی است که باعث می شود انسان یا حیوانات از خطر دوری کنند و مغز به طور طبیعی دارای قوه تشخیص انواع خطرات است تا صاحب خود را حفاظت کند و این به کمک یک مکانیزم بسیار قوی بیولوژیکی انجام می پذیرد. اما در مورد برخی از مردم این مکانیزم دارای فعالیت بیش از حد شده، باعث می شود که نسبت به هر چیزی از خود عکس العمل نشان داده، گاه این عکس العمل خیلی بیش از اندازه بروز می­کند.

شاید کودکان را در مکان های مختلفی مانند پارک ها، فروشگاه ها و ... تنها می­گذاریم، اما باید بدانیم که خطرات بسیاری آنها را تهدید می­کند. بطور مثال حادثه ای است که در اثر بی احتیاطی والدین این کودک برای او رخ داده است.

هنگام سوار شدن بر پله برقی و پیاده رو برقی به موارد زیر توجه نمایید:

1-بر روی پله برقی در وسط پله برقی بایستید و صورتتان به سمت حرکت پله باشد.

2-هنگام استفاده از پیاده رو برقی در سمت راست بایستید و اجازه دهید تا مسافرین دیگر از سمت چپ حرکت کنند.

3-پاهایتان را از کناره ها دور کنید.

4-حتما دستگیره متحرک را نگهدارید.

5-هرگز کیف دستی تان را روی دستگیره متحرک قرار ندهید.

6-تمام حواستان روبرویتان باشد، هرگز به اطراف نگاه نکنید.

7-هرگز به دستگیره متحرک تکیه ندهید و روی آن ننشینید.

8-هرگز روی آن راه نروید.

9-هرگز روی پله برقی و پیاده رو برقی ننشینید.

10-بدون هیچ معطلی از پله برقی پیاده شوید.

11-والدین مطمئن شوند که کودکان در شرایط مناسبی قرار دارند.

12- تردید نکنید و هنگامی که باید پیاده شوید به اطراف خود نگاه نکنید بلکه سریع پیاده شوید. زیرا امکان دارد مسافر دیگری پشت سر شما باشد.